素食等於健康?

收藏
素食等於健康?

素菜餐廳愈開愈多,唔少人為咗健康或者瘦身都會加入素食者嘅行列。但素食係咪就等於健康?素食會對於身體帶嚟咩影響?

好處

素食者患上缺血性心臟病及糖尿病的風險較低,能減少身體的發炎反應,降低血壓;也可以改善消化功能、減少便秘。而且眾所周知,素食者體重也會減輕,食素時間愈長、減重愈多。

壞處

素食者一開始吃素會經常有腹脹和常放屁的問題,因為植物蛋白質和其他難以消化的碳水化合物會改變腸道的細菌組合,所以腸道需要點時間來適應。再者,素食者容易因為蛋白質和脂肪攝取不足,導致營養失調,降低身體抵抗力,易患傳染病,甚至引發骨質疏鬆等問題。素食者要解決蛋白質不足的問題,可以食用液體蛋白(椰奶、杏仁奶)加快吸收,或多食用豆類食物。對於女士來說,長期吃素會使體內的碳水化合物、蛋白質、脂肪比例失衡,造成消化不良、記憶力下降、免疫力降低、內分泌和代謝功能發生障礙,缺乏鐵質下也會容易貧血。

食素固然有唔少好處,但長期完全素食也會損害身體健害。所以想試下素食之前,應該先了解清楚素食嘅好處同壞處,係咪適合自己嘅體質,制定一個合適、有足夠營養嘅餐單!